weer thuis

17 mei 2010 - Amsterdam, Nederland

Lieve mensen, trouwe lezers, sponsors en lieden die misschien per ongeluk hier terect zijn gekomen...

Na een paar weken op Nederlandse bodem terug te zijn, hebben we even tijd voor een recapitulatie.

Als eerste een kleine (kleine?) opsomming van wat we in Cambodia allemaal hebben kunnen doen!

Het lesprogramma hebben we weer opgestart, de informatie map ge-update zodat in het vervolg voor nieuwe vrijwilligers er iets meer informatie is, zeep voor 3 maanden, tandpasta voor 5 maanden, ballen en speeltjes voor 3 maanden, maandverband voor ongeveer 3 maanden, een nieuwe naai machine, de muren geverfd. Deels wit en een aantal met murschilderingen, hygiene peil omhoog gebracht, een dag naar het waterpark, een bezoek aan de tempels, cd's met muziek, hopelijk het contact tussen leidinggevende binnen het project verbeterd, lesgeef tips en truuks, methodes en werk mappen, de weg aangelegd zodat de kinderen neit door de modder hoeven, ballen, make up, haar dingetjes, keuken spullen als pannen en bakjes, rijst en uien etc. Kasten uitgemest en grote schoonmaak. Een nieuw smoelenboek van de kinderen zodat iedereen weet in welke klas ze zitten. Kunnen zorgen voor iets meer overzicht en structuur. Uiteraard het lesgeven aan de kinderen. Samen met andere vrijwilligers een bijdrage kunnen leveren aan de visvijver. Dit staat nog op de planning en gaat ook gebeuren. Net als de weg buiten het project.  Ik denk dat we een hele hoop dingetjes vergeten op dit moment maar goed.

De vijf weken zijn erg snel gegaan en soms zijn het hele kleine dingen die je toevoegt aan het geheel. Alles kost geld en moet door de vrijwilligers zelf betaald worden. Denk hierbij aan 300 copietjes, scans en uitgeprinte dingen. Foto's en weet ik neit wat.

We hebben een geweldige tijd gehad en het was heerlijk om zo veel reacties te krijgen van jullie thuis! We hebben erg veel geleerd en ik denk ook aan hun kunnen leren. Het project is top! Uiteraard zijn er nog haken ogen die altijd beter kunnen maar het belangrijkste is dat een ieder op zijn eigen manier een klein beetje bij kan dragen. Alles bij elkaar, alle kleine deeltjes, zorgen voor een enorme bijdrage! Nogmaals bedankt hiervoor.

Er staan nog een aantal foto's nu op van de bovengenoemde.

Nu zijn we weer thuis..

Wel weer erg wennen maar heerlijk. We zitten nog half in ons busje, bij de kids en tegelijkertijd weer lekker aan de andijvie.. Het is erg veel en went langzaam wel weer. Nu weer lekker rustig aan werken en huisje zoeken.

Sophie is alweer fotos cursussen aan het geven, heeft wat lijntjes uitgegooid in Alkmaar voor tijdelijk werk en hier en daar komen er weer wat klusjes binnen met betrekking tot de fotografie maar ook andere klusjes. In september kan ze weer bij de GSG aan de gang. Voor de klas dus weer! Tot die tijd lekker nog even wat anders.

Ik kan weer terug bij de Kinderopvang bij mijn oude groep. Niet fulltime dus ook nog wat balletjes opgegooid voor iets erbij.

we doen het rustig aan en genieten van alles hier thuis. De rest van de wereld is prachtig maar thuis is het toch ook wel heel erg fijn! Ondanks de kou! ;)

Iemand nog een huisje leegstaan? Tijdelijk? :)

Tot zover weer even een verslag van thuis.

Dikke kus en kijk even naar de foto's.

groetjesssssssssssssssssssssssss

1. Grada Wit.:
    22 mei 2010
    Daan en Sophie,
    Heerlijk dat jullie weer veilig thuis zijn.
    Wat hebben jullie veel en prachtig werk kunnen en mogen doen.
    Nu eerst maar lekker bijkomen.
    In Tuitjenhorn aan de Koorndijk-Kalverdijk staat al heel-heel lang
    een huis te koop,misschien willen ze het tijdelijk verhuren.
    Groetjes : Grada Wit. Prettige Pinksterdagen .Gr. aan Wil.