phi phi

14 maart 2010 - Ko Phi Phi, Thailand

 

Lieve mensen,
hier weer even een update vanaf Ko PhiPhi!
Wat een heerlijkheid hier en ook zo warm!
Dit eiland is een enorm toeristisch oord. Het komen en gaan van mensen met backpacks is enorm!
Echt een plek om een week of twee in de zon te relaxen. Heel veel wateractiviteiten als snorkelen, duiken etc etc. Alles gaat hier via de taxi boot.
Toen we aankwamen werden we bijna overlopen met aanbiedingen van hotels en taxi's! Toch eerst zelf maar uitzoeken en een guesthouse uit de lonely planet uitgezocht. Dit bleek uiteraard weer iets verder te zijn dan anderen. Met onze backpacks om, over het strand en de rotsen, brandende  zon in de nek en zweet in de bilnaad. Vol! haha. Natuurlijk. Na een goeie drie kwartier eentje gevonden. Mooi prijsje. Zwembroek aan en direct naar het strand. Witte strand wel te verstaan! Het zeewater was bijna lauw... lekker poedelen en afkoelen. Een kokosnoot en twee rietjes, boekje erbij en wegdutten. de zonnebrand crème zweet je bijna direct weer van je af. Heerlijk. Onwijs veel toeristen. Heel veel leuke restaurantjes en kroegjes, kraampjes en stalletjes, vers fruit en organisaties die tripjes aanbieden. Dit eiland is in 2004 door een enorme tsunami getroffen (hij blijft ons achtervolgen) en dat is hier en daar ook nog wel te zien. Een deel ervan is bewaard gebleven en voor (ramp-) toeristen  een trekpleister. Het is eigelijk te warm om iets te ondernemen dus strand, zee en water drinken is een beetje de dagelijkse bezigheid. Fie is hier al een keer geweest en wist hier en daar nog dingen te herkennen. Fantastisch natuurlijk. Het hutje op Long beach was klein maar fijn. We besloten de volgende nacht toch maar een beetje meer in het centrum te gaan slapen. Zo kwamen we bij Sidonia.(?) een Duitse vrouw die het guesthouse verzorgde. Eind van de middag hapje eten, drankje drinken en s'avonds barst het feest los op het strand. De strandtenten proberen zoveel mogelijk toeristen te lokken met opzwepende muziek , vuur shows en een enorm arsenaal aan gekleurde, knipperende (kerst-)verlichting. Happy hours en emmers met drankjes. Een heerlijke sunset met een koud pilserijtje (een emmer gaat toch wat ver) was voor ons een mooie afsluiting van een lange dag... We hadden ook niet echt zin om ons tussen de verbrande,dronken toeristen te mengen..
De volgende dag hebben we een snorkel trip geboekt! 09.00 weg en 19.00 weer 'thuis'! De hele dag op een boot langs prachtige stranden en snorkel plekjes. Hier en daar zaten er haaien maar die hebben we niet gezien. Langs het eiland geweest waar The Beach is opgenomen, ook het eiland waar James Bond, ik geloof "The man with golden gun" is opgenomen en verder de meest mooie stranden! Een enorme hoeveelheid aan vissen, met de mooiste kleuren. Helder blauw lauw water en zon! Sophie heeft vet goed leren duiken! Dat mag ook wel, als je 26 bent... Daan is een hele goeie leraar :D "duik over dat onzichtbare plankje;duik!" Zelfs van de boot afgesprongen!!! Alles was geregeld; Lunch, drinken en een gezellig stel mensen die mee waren. Ook de crew, allemaal hele gezellige mensen en ontzettend vriendelijk! Ondanks taalkloofje hier en daar erg gelachen.
We gaan straks weer op het bootje naar Krabi terug en stappen dan op een bus naar Bangkok! Een hele trip zal dit weer worden maar dat komt wel goed. Daar een nachtje of maybe twee en dan met de bus naar beneden, Cambodia! Daar is ons hostel met behulp van Gerdo ook al geregeld dus komt helemaal goed.
Zin in!!!
Hadden we al verteld dat we uitgenodigd zijn voor een bruiloft daar?!

Foto’s

5 Reacties

  1. Patricia:
    14 maart 2010
    Als je dan terug denkt aan NZ, waar het zo weids is dat je soms een hele dag geen mens tegen komt. En dan krioelt het hier van de mensen! Zal best een ommezwaai zijn. Goeie reis weer!
  2. José Luken:
    14 maart 2010
    Hi Sophie en Daan!

    Wat klinkt het weer paradijselijk, beetje rondkijken bij mooie eilandjes en duikles toe, jaloers ;-)

    Dank voor je lieve kaartje!

    Liefs,
    José
  3. Tineke:
    15 maart 2010
    Hey Moppies,

    Lekker verhaaltje zo op de vroege maandagmorgen!

    Stuur snel weer even een up-date vanaf hier via de mail!

    dikkeee kussssen xxxx

    10ieeeeeeeee
  4. Patricia:
    15 maart 2010
    Vandaag is ROOD! De kleur van Bangkok...
  5. Marijt en Pat:
    15 maart 2010
    Dag lieverds,
    Wij komen net weer terug van - 20 graden uit Frankrijk...wel even wat anders dan bij jullie. Gelukkig hadden we ook de zon, dus we konden heerlijk skieën! Geniet er lekker van!

    Kus,
    Marijt