Very Important Person!
14 maart 2010 - Bangkok, Thailand
Dat het een lange rit werd dat wisten we en we hadden ons daar ook enigszins op ingesteld natuurlijk...
Om 14.00 de boot van PhiPhi naar Krabi. Hier kwamen we om 16.00 aan. Achterin een pickup met nog een paar landgenoten en we werden afgezet bij een hostel waar het busstation scheen te zijn. Uurtje wachten en daar kwam de bus... Onze VIP sticker spatte van ons t-shirt af en we voelden ons erg belangrijk. Een VIP bus, dat zou heerlijk zijn, veel been ruimte, drankjes, hapjes, filmpje, ruimte en rust... We konden niet wachten!
De bus parkeerde naast het hostel en het bleek dat hij al een aantal mensen had opgepikt voor ons. We herkenden sommige van hun van de boot. Zij hadden via een andere organisatie ook deze bus geboekt en hun VIP sticker had een ander kleurtje. Wij waren als laatste aan de beurt om een plekje te zoeken in de bus.
Wij en nog ongeveer 25 andere, merkten dat de bus al redelijk vol zat en de 25 backpacks er met moeite in werden gepropt. Even checken of alle tassen er in gingen natuurlijk. Tegen de tijd dat we naar binnen gingen waren bijna alle plaatsen bezet en alleen beneden in de bus was inderdaad een soort VIP ruimte. Leren banken in een U vorm met een tafeltje in het midden. Grote tv en airco. Prima dus!!! Alleen zat het er zo vol, elke plaats was bezet en de lengte van de banken was net iets te kort om er lekker onderuitgezakt te kunnen zitten. Het leer stonk een uur in de wind en door de scheuren kwamen af en toe een paar kakkerlakken om een hoekje kijken! Nice! Iedereen zat een beetje klem en probeerde mekaar niet te raken of in de weg te zitten. Het was namelijk warm zat ook. Achter deze mooie VIP ruimte sliep de tweede chauffeur dus werd er gevraagd of we zoveel mogelijk stil konden zijn. Voor 14 uur lang...
Toen het donker werd gingen de TL balken aan en dit maakte slapen erg moeilijk. Als je dan wilde gaan lezen, dan gingen ze uit. Erg handig. Na een paar uur kamen we er achter dat de tafel in het midden los zat en dit zorgde voor een hele irritante situatie als er iemand naar de wc moest ofzo. De tafel stond namelijk vol met flessen, etenswaren en dergelijke. Later zou blijken dat er een van de flessen aan het lekken was en dat de gehele tafel nat was net als de grond en sommige tassen.
De hele groep vroeg zich af of wat er in godsnaam VIP was aan deze bus trip!
Na 14 uur en erg weinig slaap, een zere nek en stijve ledenmaten, kwamen we aan in Bangkok! Daar stond een horde mannetjes op ons te wachten. Ze sleuren je min of meer de bus uit om je een taxi of een tuk tuk aan te smeren. Als je net een wakker wordt of chagrijnig bent vanwege de VIP-bus (=vreselijk irritante personen-bus) toer, dan zit je daar niet gelijk op te wachten.... Maargoed, Welcome to Bangkok!
Het was 06.00 uur en met de tassen gingen we richting een guesthouse. Vlakbij Khao San Road, de populaire markt straat. Fie was hier al een keer geweest en wist precies waar we moesten wezen. even een paar langs om de prijzen te vergelijken, erin, douchen, tukkie doen! Heerlijk geslapen! Om een uur of 11 weer wakker en lekker ontbijten. Allebei weer lekker fris!
Lopen, eten, drinken, lopen en weer drinken... Het is zoooo lekker warm dat dit een beetje is hoe we dag doorkomen. Onderhand langs alle marktkraampjes en stalletjes om souvenirs te spotten. Hele gezellige drukke sfeer hier. De hele kleine straatjes vinden we het leukst. Dan proberen we om een van de vele kleine restaurantjes te vinden of ergens een plekje te zien dat net weer even leuker en gezelliger is dan de vorige. We 'ontdekken' elke dag weer nieuwe,leuke restaurantjes in de kleine straatjes! Er was een demonstratie gaande in de straten en iedereen draagt rood. Ze zijn het niet eens met de regering en willen ervan af. 70% van het volk wil nieuwe verkiezingen, omdat de huidige regering het leger (!) inzet bij incidenten en daarbij de wapens niet onaangeroerd laat... Er is wel 10.000 man op de been en ook een hoop politie en soldaten. Het gaat gelukkig vrij rustig en vreedzaam. Wel een drukte van jewelste!
S'avonds even met Maartje geskypet! Ze was jarig! Voor Mees is het nog een beetje gek als hij ons op de computer ziet. Is het nou een filmpje of is het live?? "ander filmpje ja?" Bij de afscheidskussen ging Maartje op gracieuze wijze naast haar stoel zitten! En zo verdween ze dus gedurende enkele spannende ogenblikken uit beeld... Gelukkig, daar was ze weer... tranen drogend en tot de volgende knoop.. ;)
De volgende dag was het weer warm. Lekker struinen en ontbijten. Bij een mooie tempel langs gegaan en later een tuktuk naar china town! Afdingen gaat natuurlijk onwijs goed (denken wij, waarschijnlijk betalen we nog steeds 3 van de 5 keer teveel), dus voor een mooie prijs werden wij met gevaar voor eigen leven zo snel mogelijk naar Chinatown gevlogen, tijd is geld voor de tuktukkers! Onze ervaringen met Chinatowns zijn goed dus we hadden er wel zin in! De drukte neem je voor lief. Uitgestapt en daar gingen we. Het is of langs de grote weg lopen en de enorme drukte en uitlaatgassen opsnuiven of, de betere optie, de dunne straatjes door en struinend langs de stalletjes. Optie twee voor ons. Deze straatjes leken eindeloos en alsof er aan de lopende band Zeeman vrachtwagens omkieperden hier. Alleen maar plastic nep speelgoed, sokken, ondergoed en gordijnen. prulletjes en troepies. Niet nodig en niet eens leuk als souvenir! Wel erg grappig. Toch een gadget op de kop weten te tikken voor een prikkie natuurlijk, een, daar komt ie, HAND NAAI MACHINE! Ha! Wie heeft em? (hij doet het bijna) Nog even verder gestruind en eigelijk toch zo snel mogelijk weer een tuktuk gepakt terug naar Khao San road. hapje, drankje, slikje slokje en nog een drankje. Onderweg hebben we gedurende de dag een filmpje opgenomen voor Francis die morgen jarig is. ( 16-03) Hilarisch! Owja, wat ons erg verbaasde was dat de agenten en legermannetjes gewoon hun uniformen en schoenen en kogelvrij vesten en badges etc allemaal ook op straat kopen. Eigelijk kan iedereen dit gewoon aanschaffen. Beetje vreemd maargoed, dat verklaarde wel waarom er zoveel agenten op straat te zien waren... ;) s'Avonds een filmpie erin en lekker aftaaien. Wederom, zoals elke dag, bokloof en gaar door de warmte.
De volgende dag weer lekker ontbijten en op zoek naar een travel guide. Ze verkopen ze hier op straat en zelfs als je van je gewicht af wilt, je eigen boeken, slaapzakken, tenten en wat je ook maar achter wilt laten, dan kopen ze dit van je. Erg handig. Maargoed, travel guide van Cambodia gevonden en van een paar meiden uit de USA kregen we een kaart van Bangkok en een klamboe in onze handen gedrukt. Prima. Nu nog even de reis naar Pnom Penh regelateuren en dan zijn we er klaar voor! Misschien een VIP bus???
Bangkok is top!

Hot adventures man! Leuk! Zo te lezen gaat alles nog steeds lekker. Hoop dat we Londen kunnen fixen! Marco is nu repeteren voor de grote hit... Spannend!
Oja, groot nieuws: de Larcomoesjes hebben gezinsuitbreiding....!!! :D
Ze heet Yuna en is heeeeeeel lief...
LOVE YOU! XXXXXXXX
Oja Maartje: nog VAN HARTE GEFELICITEERD!!!
doe et rustig aan en we bellen!
mszls.
en groetjes van V ook.