de afgelopen week...
28 september 2009 - Calgary, Canada
Ik hou van de herfst, althans, de kleuren... niet de kou... De laatste weken hebben we de bomen van Canada zien verkleuren en dat was geweldig mooi! Zeker in combinatie met zomerse temperaturen (overdag dan)!! Vandaag is eigenlijk de eerste echte herfstdag en we zitten lekker warm en droog bij Willem en Anne :) We hebben onwijs veel mazzel gehad met het kamperen. En wat hebben we genoten!
Na het afscheid van Matthijs en Tina :( , zijn we naar Osoyoos gereden. De camping lag aan een heel erg mooi meer. De mensen daar zitten allemaal de hele dag naar het meer te kijken, en gelijk hebben ze; het uitzicht verandert met het kwartier, zeker met zonsondergang.
We hebben een hangmat gekocht in Vancouver, en die moest natuurlijk uitgeprobeerd worden. Na enig tijdsverloop en gratis entertainment voor de buren hing hij dan en hoe! Vrienden gemaakt met onze buren Kelly en Monika en hun enorme camper (size touringcar), erg gezellig. Kelly vertelde dat hij (mannen kunnen dus ook Kelly heten) wel 9 jaar rond de wereld is gegaan. Erg gaaf, maar niks voor ons...
De volgende dag skypen met o.a. jarige jop Harm. Wat een feest! Erg grappig om er zo toch een beetje bij te zijn. We voelden ons wel een beetje goudvissen hoor! Daarna door naar Nelson, een gezellig, antroposofisch stadje. De volgende dag met de pond naar de overkant van het meer (tevens tijdgrens) , een hele mooie tocht. Door naar Glacier National Park in America! Een lange rit, maar wel heel mooi. Nachtje in Agpar (randje van het park). Vuurtje, hangmat, noodles.... wat wil je nog meer?! Daan zag een vallende ster (of vuurpijl) en deed een wens......
.... en die kwam de volgende dag uit! Hij had namelijk gewenst dat hij nog een beer zou zien, en die zagen we! Aan de rand van de weg, echt indrukwekkend! Auto alvast in zijn achteruit en motor laten lopen... voor de zekerheid...
Die dag door het park gecruissed, het ene uitzicht nog mooier en overweldigender dan het andere... "Spectaculair" noemde buurman Randy het park en hij had meer dan gelijk.
Ons laatste nachtje kamperen in Many Glacier, snik. We hadden een supermooi plekje aan een riviertje, bergen om ons heen, gletchers en sneeuw op de toppen, berggeiten in het zicht (als je goed kijkt), beren in de achtertuin... Wat wil je nog meer?! Fie ging nog even foto's maken bij de kreek/rivier en ik schrok me rot toen ik iets hoorde ratelen in de bosjes.... Volgens Daan was het een sprinkhaan maar ik neem het zeker voor het onzekere en loop er met een grote boog omheen!
Lekker weer een vuurtje gemaakt, hapje gegeten en na de prachtige zonsondergang biertjes drinken in onze eigen "drive in" (het waaide buiten heel hard). Bear-spray binnen handbereik, voor de zekerheid.
De volgende dag nog even gehiked (bear-bell aan de rugtas). Was ook weer ontzettend mooi. Aantal herten en bijzondere vogels gezien en.... weer een beer...! Maar dit keer door de verrekijker van een meneer onderweg. De beer zat ver op de berg.
De auto in en onderweg wat vee en berggeiten op de weg en... weeeeer een beer! Dit keer weer iets dichterbij maar ver genoeg :) Indrukwekkend hoe die grote, gevaarlijk dieren er zo mooi en lief uit kunnen zien en zo soepel kunnen bewegen. Bonus bonus bonus dus, deze laatste dagen kamperen! Toefje op de kers op het neusje van de zalm ;)
Op weg naar Calgary nog even langs nicht Cindy in Picture Butt (bij Lethbridge) en toen weer naar 'huis' in Calgary.
Jammer dat het avontuur er hier al weer bijna op zit, het was 'spectaculair', echt enorm genoten. Een geweldig mooi land met allerlei contrasten en verrassende dingen. Geen gebied is hetzelfde. Love to come back!
Toch hebben we ook wel weer heel veel zin in het volgende avontuur; donderdag vliegen we naar Nieuw Zeeland!!

Wilbert.