Bootje varen...
16 november 2009 - Mount Cook, Nieuw-Zeeland
Zo..
Alweer een week verder!
Lekker gewerkt en lekker rustig aan gedaan op onze vrije dagen.
Een hoop gasten die alleen een nachtje blijven of alleen in het cafe komen omdat ze de helicopter vlucht gaan doen.
Een komen en gaan van veel verschillende nationaliteiten. Erg leuk.
We merken nu ook dat we eigelijk al op een hoop plekken zijn geweest en de informatie door kunnen geven aan anderen.
Leuk dus!
Als we samen in het cafe staan, besteden we een hoop tijd aan het bakken van allerlei lekkere dingen die ze hier niet kennen.
Appeltaarten, worteltaarten, appelflappen, berenhappen, sate saus, quiche, groente taart etc etc etc. Heerlijk!
Onze vorige vrije dag mochten we mee het gletcher meer op! Top! In een klein bootje langs allerlei ijsschotsen varen en er werd een hoop verteld over de geschiedenis en over hoe gletchers nou eigelijk tot stand komen. Heel leerzaam en gezellig. Wel een beetje passief met een regenjasje over de beentjes en gewoon anderhalf uur zitten en kijken.. Weer eens iets anders! Wel een gave ervaring!
We hopen misschien ook nog Milford Sound te kunnen/mogen doen... Even afwachten dus nog.
Ons eerste loon binnen! En wij dus pinnen! Met onze nieuwe passen naar de bank! En ja hoor, centjes in de tas! Heerlijk! Wat een feest!
We kijken lekker veel filmpjes in de avond uren want we merken ook wel een beetje dat na een tijdje op dezelfde plek te zijn, er een klein beetje weinig te doen is. Vooral als het slecht weer is. Maar met spelletjes en dergelijke vermaken wij ons prima!
Maar ik kan niet wachten om de weg weer op te gaan! Dingen zien en beleven en avonturen en gewoon gaan!
De centjes zijn daarentegen erg welkom dus even doorbijten! Hebben het harrrstikke leuk hoor daar niet van!
Als het allemaal goed gaat werken we tot 3 December hier en gaan daarna nog even het eiland over! Milford sound, Abel Tasman en de westkust! Dan ongeveer half december weer in Christchurch waar we op het huis gaan passen van Lewis! (en zijn kat)
Heerlijk om jullie af en toe even te zien via de Skype! (mochten er meer mensen zijn die het leuk vinden om af en toe even live te kletsen, even toevoegen dan dus. ((dafie is onze naam))
De omgeving is nog steeds elke dag anders en verbaasd ons iedere keer weer.
Elke dag zijn er jonge merels die bij ons langs komen voor het ontbijt. Ook voor lunch en diner trouwens..
Naast de enorme hoeveelheid vogels hier, zijn er denk ik nog meer konijntjes op de camping. Into the Wild!! prachtig!
De laatste paar dagen heeft het enorm gewaaid! Windkracht 9! Die wind raast dwars door je heen! Niet lekker! Dan zitten we dus s'avonds in onze 'boot' heen een weer te wiegen. Kacheltje lekker aan, kopje thee, biertje en een filmpie.. Lekker kneuteren.
En als je dan weer wakker wordt schijnt de zon weer en is het 20 graden.
Wel gek dat Sinterklaas gewoon al aan komt straks! We lazen het in de Flessenpost. Gek idee. Vooral als je in je korte broek over de camping loopt.
Een hoop leuke cadeaus die sommige van jullie zullen mogen gaan ontvangen. Helaas sommige ook niet want we kunnen niet iedereen iets sturen helaas. Daarom zeggen we ook niet wie we wel sturen... Dus niet vertellen als je iets ontvangen hebt.. ;)

Lekker bezig daar! Iedereen aan het inburgeren met appeltaart enzo, doen jullie goed!
Foto's zijn ook weer prachtig, jaloers op dat uitzicht!
Geniet lekker verder, hele dikke kussen van ons!
Ik kom wel even een stukje appeltaart halen.
Mooie foto"s trouwens.
Groet van M.Wurmbauer.Heb nog een fijne tijd daar.
Zo te lezen en te zien vermaken jullie je prima. Jullie weten alles echt super vast te leggen. Wij genieten ook een beetje mee zo.. merci!
Veel plezier nog.
Dikke kus Pan & Fak
Loop een beetje achter met de verhalen maar heb me net weer helemaal ingelezen en de fotos ook prachtig!! Ik ga eerdaags even bij me buuf kijken of ik jullie kan toevoegen op Skype om eens even real life te klessebessen ed!!
Moppies misss uuuu
Kus 10ieeeeeeeeeeeee