Babyshowers en Ride the Bus!
27 november 2009 - Mount Cook, Nieuw-Zeeland
Nog maar een week werken en er zijn alweer 4 weken om!
De aangewende structuur van vroeg op staan, schoonmaak producten en vers gebakken lekkernijen lijkt alweer bijna verleden tijd...
Het gaat zo snel allemaal!
de afgelopen weken vlogen voorbij en we hebben weer nieuwe avonturen beleefd! hahahaha!
Poep naast de pot, snot aan de muur, afwasmachine stuk, 75 Aziaten die allemaal tegelijk bestellen willen, heel veel wind, beetje regen, hoop zon en ga zo maar door.
Sophie is van de week naar haar eerste baby shower geweest!
Een collega van de helicopter line is zwanger en er schijnt dan een feestje te worden georganiseerd om de laatste paar weken van de zwangerschap iets dragelijker te maken. Dit houdt in, een hele hoop vrouwen, wijntjes, cadeautjes, hapjes drankjes en uiteraard erg veel kletsen over baby's en buiken en hormonen! Heerlijk vond ze het!
Hierdoor kon ik weer eens een mannen avond organiseren. Met onze receptie Engelsman Pete, en Pavel, de Tsjechische koffiezetter.
Een aantal biertjes later toch maar een pak kaarten op tafel om de mannen het spel 'ride the bus' te leren. Dit gaat gepaard met een aantal drankjes. ;)
Pete wilde dit spel graag spelen met Whisky, wat mij niet verstandig leek maargoed.. Hij wel, wij niet. Het kwam erop neer dat aan het einde van de avond, 7 spelletjes later, Pete zichzelf behoorlijk voor lul zetten tegenover de terug gekomen dames.. en ook een close encounter met de toilet pot meemaakte.. goed... heerlijk als de biertjes genoeg zijn toch? haha. Prima avondje dus.
We waren allebei vrij de volgende dag dus lekker uitgeslapen.
Via de receptie konden we regelen dat we gratis naar de 3d movies mochten in de Hermitage. Ook gelijk het museum van Lord Hillary Edmund meegepakt. Deze meneer was een van de grondleggers van Mount Cook en heeft enorm veel betekend in de deze regio met betrekking tot de mountains, gletchers en meer.
Lekker rustig an dagje dus. Toen we weer buiten kwamen was het weer omgeslagen en begon het te regenen. Terug naar huis en lekker kneuteren in de Bus.
Fie was dinsdag en woensdag vrij en ik was woensdag en donderdag vrij. 1 dagje samen en allebei nog een dag vrij. Weer eens wat anders.
Owja, nog een pakketje ontvangen van huize Sijpheer. Weet nog niet wat erin zit.... ;) erg nice en heerlijk om post te ontvangen! joehieeeee!
Nog een paar dagen werken en dan gaan we weer op pad!
Richting het zuiden. Westkust en dan Invercargil om de 'worlds fastest indian' te zien. Dit is een zelfgebouwde motor waar records mee zijn gevestigd. We hebben de film gezien namelijk! Prachtige film over het nastreven van je dromen en je nergens door laten tegenhouden! (aan te raden dus!)
Lekker een aantal dagen rond fietsen onderin en dan gaan we weer omhoog richting Christchurch! Oppassen op het huis van Lewis! Joehei!
verder zien we het allemaal wel lekker!!!
We zijn allebei gezond en happy! fie haar exzeem gaat goed! bijna weg dus blijven smeren! Ik ben ook al een tijdje af van het droge schimmeltje op mijn voet! prima!
We genieten nog heel erg! Missen thuis met vlagen! Skype is toch wel erg fijn af en toe!
Thanks voor alle lieve en leuke reacties op de site enzo. Fijn om te zien dat jullie af en toe onze verhalen en avonturen volgen! het is de afgelopen weken rustig geweest qua avonturen maar ze komen eraan! Meer en heviger dan ooit! ha!
Ook hebben we ze hier ff kennis laten maken met heuse pepernoten!! Receptje voor speculaaskruiden ff opgezocht en bakken maar! De bazin Helen vond ze zelfs zo lekker, dat we 280 platte pepernoten hebben gebakken als koffiekoekjes!
We hebben ook nog geprobeerd onze Sinterklaas-traditie uit te leggen.... "An old man, in a dress, with black Petes who throw peppernuts at the kids. And when you are notty you go in the bag or they hit you with the roe. And he rides his white horse on the roof...And you put your shoe next to the chimney, just one, with a carrot for Americo. And then Sint puts a present or candy in it..." We missen het Sinterklaas-festijn wel hoor!! Aard Staartjes..... zucht.....

Leve de 75 Jappen, daar moet je het toch van hebben!
Nog even, en jullie kunnen weer verder. Fantastisch dat jullie dit mee kunnen maken. Doe Morrison de groeten en dat hij nog maar goed voor jullie mag zorgen. Kus us dus.
Mooie foto's! Nog even hard werken en dan weer helemaal in de relax/vakantie modus!
Liefs Maartje
Groetjes voor jullie beiden. M.Wurmbauer