lang leve skype
20 maart 2010 - Phnom Penh, Cambodja
We zijn aangekomen in Phom Pehn! Dit x maar een gewone bus, tussen de locals.... Met een uur of 6 en een vrij relaxte rit waren we dan in Phom Pehn! Een drukke, chaotische maar wel leuke stad. Op aanraden van Gerdo&Tessa hadden we al een reservering gemaakt bij de "Dragon Guesthouse". De tuktuk bestuurder had het per ongeluk (?) verkeerd verstaan en bracht ons naar de "Drunken Frog guesthouse" . Kleine taalbarrière... Of zou het iets met commissie te maken hebben?! Volgens hem was dit guesthouse echt veel leuker en mooier en beter maar na enig aandringen bracht hij ons toch naar waar we wilden :) We werden hartelijk ontvangen en hebben een hele fijne kamer. Hier gaan we 4 weken zijn! Meteen een beetje ons eigen plekje van gemaakt met foto's en kleine prulletjes :) Na een heerlijk hapje eten op het balkon (SUPERlekker eten hier!!) gingen we even online. Meteen belde Monja ons via Skype en liet ons wat foto's zien van onze lieve neefjes en nichtje en..... toen ook een echofoto!!! We worden weer oom en tante!!!!!!!! JEEEJ!!! Superdepuper leuk nieuws natuurlijk! Vreugdedansjes alom!!!
Om 5 uur hadden we een meeting met Kimlay (onze contactpersoon hier) en de rest van de vrijwilligers. Iedereen is superenthousiast en we krijgen veel info van alle kanten. Het wordt allemaal steeds duidelijker en voelen ons heel welkom. Het is wel even wennen, zoveel mensen nadat we zolang met zijn tweeën zijn. 's Avonds gaan we met de groep naar de nightmarket om een hapje te eten en wat te struinen.
Topdag!
Vandaag zijn we vrij en gaan we de stad een beetje verkennen en een outfit scoren want morgen is de bruiloft! We worden om 5.30 AM (dat is dus 's ochtends!!) verwacht klaar te staan en het wordt een dag van eten, drinken, kletsen en dansen. We zijn ontzettend benieuwd!!
kussies ome Daan en tante Sophie

dat klinkt weer helemaal goed :) en het zonnetje blijft bij jullie maar stralen - hier regent het na een dagje zomer alweer :)
maar gelukkig ben ik te druk met de voorstelling om buiten te zitten :) komt dat even mooi uit....
veel liefs!
Wat fantastische he voor rosa, monja en Per en Michelle! Jullie dus ook nog gefeliciteerd.
Ik was vanmorgen nog bij mama dus ik heb al het een en ander gehoord over de fiets met lekke band en de tempel. Wat een avonturen beleven jullie toch!
Bij ons is het een beetje ziek en zeer. Sander is al de hele week ziek (griep) en Jesse is ook niet lekker, steeds een paar dagen koorts, dan weer niet en heeft waarschijnlijk ook de waterpokken.
Hopelijk gaat het deze week weer wat beter met m'n mannen.
Luv you!
XXXXX Roeby
Nog steeds zo aan het genieten, ik volg het nog volop en heb ook weer zin om te reizen, hoor! :) Naomi en ik zijn aan het kijken of we een tijdje naar Portugal kunnen gaan en leven op een quinta en helpen daar en daarnaast verdiepen in ons beeldende werk, lijkt me te gek...en jullie verslagen inspireren tot doen.
Even vraagje aan jou Sophie, zou je ook evt. wat beeldbijt projecten willen doen, mocht ik wel gaan en jij alweer terug zijn Zo ja, dan heb ik misschien een opdracht voor je eind september....nou, ik hoor het wel, maar je begeleiding toen met die grote opdracht bij Gamma, vond ik heel goed en ik denk aan jou als er beeldbijt opdrachten binnenkomen en hoor het graag als je interesse zou hebben in de toekomst :)
Nou heel veel plezier nog daar voor jullie beide en ik lees jullie verhalen weer, lieve groetjes Maria