kerst

24 december 2009 - Lyttelton, Nieuw-Zeeland

Time flies! Zitten we alweer een week in ons oppashuis! Het gaat nog steeds allemaal goed. Het is lekker om ff op een vaste plek te zijn en we genieten hier van allerlei luxe; eigen WC, groot bed, bad, geweldig uitzicht, broodbakmachine en ga zo maar door .
Voordat we naar dit huis gingen, zijn we naar "She chocolat" geweest in Lyttelton. Dat is een koffietentje/restaurant met allerlei bijzondere dingen van chocolade.  Ze maken het ook allemaal daar, mmmm! We hadden allebei een warme chocomel, Daan met hazelnoot en Fie jingjang, met witte chocolade. Lekkerr! Ook dat wordt van echte chocolade gemaakt en je voelt het je keel inglijden...mmmm... We hadden ook een assorti met bonbons. Een daarvan was met pure chocolade en chili. Gekke combi maar superlekker!
De volgende ochtend had Daan het bad lekker aangezet voor me (de avond ervoor was nogal een dooie mus toen het warme water op bleek te zijn) en bracht hij me ontbijt in bad! Schatje hè?!
Uiteraard moest 'ons huis' nog ff ingewijd worden met pannenkoeken,dus daar hadden we maar een feestje van gemaakt met Mark, Marita, de brabo's Paul en Birgit en hun NL vrienden Anneke en Pieter (oh, dat ze Nederlands zijn had je waarschijnlijk ook wel gesnapt als ik het er niet bij had gezet....) Uiteraard noemden we de pancakes wederom pancakeroni's, inclusief dubbele sjungeroni's en tripple djembers. Dit zorgde voor enige verwarring: " Moet ik er nu drie op mijn bord doen?!"
We hebben met Marita nog een paar x geshopt (zij heeft ook vakantie) en vette outfits voor het sound of music-feestje en komende eightiesfeestje gescoord! En allemaal lekker goedkoop natuurlijk :) En Fietje heeft een nieuwe broek, want uit haar lievelings is ze gescheurd....
Uit de tuin (lees bos) van M&M hebben we een PRACHTIGE kerstboom gegraven. Van moeder Will hebben we een kerstpakket gekregen en die komt goed van pas!! We hebben ook alle rode en groene briefjes erin gehangen. Hij ruikt heerlijk  en we hebben een kerstkrans op tafel en kerstmuziek aan en kaneelkaarsjes en kerstfilms...maar het kerstgevoel blijft een beetje uit zonder sneeuw en familie! Maken er evengoed een feestje van natuurlijk :)
Zaterdag had Fie een sound music feestje met Marita (zie foto's) met veel lekker eten, alleen meisjes en natuurlijk die tranentrekker van een film, en Daan had stoeremannenavond met poker, afstandsdarten en biertjes... Allebei een leuke avond dus, maar we misten elkaar wel!!
Maandag kwam Sietse met zijn twee vriendinnen aan. Dat was ook gezellig. Eentje ging er de volgende dag weer weg. We zijn een paar keer naar het strand geweest en we hebben gebodyboard! Dat ging best goed, hoge golven hier! Alleen heb ik, Fie, in mijn enthousiasme mijn bodyboard gebroken... Beetje jammer....
Gisteravond zijn we uit geweest in Lyttelton. Het is echt een heel leuk stadje met leuke kroegjes. Het was erg gezellig met zijn vieren (Siets en Verity). De vans stonden verderop geparkeerd en we konden zo ons bedje inrollen! Vanmorgen vroeg weer waker van de vuilniswagen :) Thuis nog maar even verder geslapen.

Alles goed hier dus, we eten goed (groentetuin hebben ze ook) en de kat leeft nog :)

We wensen heeeeeeeeeele fijne kerstdagen en een zonnig 2010 voor iedereen!

1. renee:
    26 december 2009
    Hallo Kerstleipies!!

Wat ziet het er allemaal gezellig uit! En ook nog Siets erbij, met z'n lange steerten!! Doe hem maar de groeten met een dikke kerstkus! Trouwens, alleen als ie zich geschoren heeft!!
    Nog een lekkere Kerstmaaltijd gehad?
    Wij hadden Flappie!!
    Morgen nog 1 avondje en daarna lekker de kroeg in! Mis jullie wel met zulke gezellige vrienden avonden... Have fun, xx
  2. Fred:
    26 december 2009
    Hoi! Hoi!

Leuke berichten weer!

We hebben sinds de kerstman is geweest ook skype!!!!!! haasrees

Garoeten

Fred en Ien