lekker warme deken...

4 maart 2010 - Melaka, Maleisië

Na een lekkere douche en een goede nacht slapen, werden we weer wakker in het zon overgoten Melaka, Maleisie!
Lekker op tijd de deur uit gewandeld en de warme deken weer omgeslagen. Het lijkt wel of de zonnebrand creme binnen no time zo de bilnaad in druipt....
Eerst op zoek naar een bank. Het is soms nog wel eens lastig om hier een bank te vinden die de Nederlandse bankpassen, zowel als de NZ bankpassen doen werken.
Gelukkig na een 2 tal banken en een heerlijke wandeling door de kleine straatjes met gezellige winkeltjes en eettentjes lukte het.
Toen lekker eten! Vrij lastig om de menu kaart te ontcijferen. Er staan toch wel wat herkenbare dingetjes op gelukkig en Noodles betekend ook hetzelfde in elke taal. Chicken Noodles dus voor mij en Fie bestelde een soort vette Naan met rotti sauce.. Lekker bakkie koffie erbij en het ontbijten was een feest! Heerlijk om de cultuur een beetje te leren kennen. Vooral het eten is anders. Geen broodjes ofzo, maar veel idiase gerechten, curry, nasi, rijst etc etc. Wel even wat anders dan de hollandse pot, de andijvie die ik zo mis...!
Met een volle buik lekker aan het slenteren gegaan. De tweede laag kleding kon onderhand alweer uitgewrongen worden. We moeten zeggen dat het wel erg snel wend. Je moet ook wel trouwens. De warmte zorgt voor een soort loom gevoel.. Alles lekker rustig aan doen dus. Lopen, praten eigelijk alles.
Na een enorme wandeling, eigelijk verder dan we wilden, onderweg nog een heerlijke verse fruit shake voor de vitaminen, kwamen we uit waar we wilden. Het toeristische gedeelte. Gisteren reden hier ongeveer 25 tuk tuks door de straat en nu we er zo aan toe waren, waren ze nergens te bekennen. In de schaduw even lekker uitgerust, het scheelt daar zo'n 5 graden, even het goed ge-airconditioned shopping mall in! Koud! Huppa, eindelijk een zonnebril gevonden! 10 ringit!  (reken maar uit hoeveel dat is) Een Prada! haha! Fie een onwijs leuk hoedje en erna weer op weg! Wederom de warme deken om ons heen geslagen en op zoek naar een tuk  tuk.
Bijna weer thuis, het hostel en daar waren ze gelukkig weer. De meeste rijden rond met enorme muziek installaties aan en gekleurde bloemen en vlaggetjes enzo, heel gezellig ziet dat eruit. Alleen die waar wij in zaten had dit niet. De ietwat chagrijnige oudere man had duidelijk last van de warmte en even geen zin in toeristen. De vis wordt hier ook duur betaald, dus werk gaat door. Een klein beetje afgedongen, gedingt, gedingest, in ieder geval minder betaald dan hij in eerste instantie wilde hebben, hij bracht ons naar de River Cruise! Een boot die door de rivier heen de stad van een andere kant liet zien. Leek ons wel leuk en even relaxen met een windje door het haar. Tickets gehaald en nog even een beverage gehaald. Liters water gaan erdoor op zo'n dag! Sjees! Het bootje ging rustig aan door de rivier, riolen komen hier in uit dus de geur moet je er even bij denken. Melaka heeft een erg groot contrast tussen rijk en arm en westers en niet westers.
Na een rustig uurtje weer van de boot af. We zagen onderweg een gezellig terras achtig dingetje dus daar even naar toe om een koud pilserijtje te nuttigen. Samen met de vegetarische loempiaatjes was dit even erg fijn. (nadat ze weer opgewarmd waren ;))
Lekker terug naar het Hostel en even een tukkie. Soort siesta, het is gewoon te warm om smiddags wat te doen dus gaan we vanavond nog even lekker hapje eten en drinken. Heerlijk ook dat het vrij goedkoop is allemaal.
Dus, even een korte zo, kijk maar naar de foto's ook voor een kleine indruk.
Tot laterrrrrr


Foto’s

2 Reacties

  1. Tineke:
    4 maart 2010
    Hee Lieffies,

    Leuke afleiding zn verhaaltje tijdens het werk!
    Geniet er nog maar effe lekker van

    Kusssss 10ieeeeeee
  2. Wilbert en Corrie:
    8 maart 2010
    10 ringit = 504 proeki=2249 konkilaanse poeka's (afgerond).