west kust (haaaaast)!
20 oktober 2009 - Haast, Nieuw-Zeeland
Morrison rules!!!
We hebben nu al heel wat dirtroads en steile bergpassen gereden, en ons moppie trekt het allemaal !!
In Wanaka zijn we nog richting een gletcher gereden, bij Mount Aspiring. De weg ernaartoe was een doodlopende, 35 km lange dirt road. Inclusief oversteek door riviertjes!! Vinden wij wel mooi natuurlijk; mooi rossen met Morrison! Sprookjesachtig en immens; weilanden vol lammetjes en kalfjes, watervalletjes, mooie dode bomen (Fie heeft wat met dode bomen), prachtige bergen, zeker met de regenwolken rondom de toppen van de besneeuwde bergen. Op de terugweg hebben we zelfs nog een drachtig schaap gered! Helden van de dag. Jammer dat niemand het zag :)
's Avonds heeft Daan lekker pannekoeken gebakken, in de van opgegeten (regen) met prachtig uitzicht door het raampje.
Maandag willen we naar Haast, naar het strand. Het regent nog steeds en we zijn Haast zo weer uit. Burgerbrug lijkt er groot bij. Zou het daarom 'Haast' heten?! Doorgereden naar Fox Glacier, onderweg de persoonlijke jukebox:) We vermaken ons wel zonder radio. Fijne camping met "stereo-douche" gevonden. We zien de gletcher niet door de wolken. Het regent nog steeds, dus lekker in de van, in joggingbroek een film gekeken. Als de film af is, is het weer helemaal opgeklaard! Net Texel hier; het ene moment giet het van de lucht, het volgende straalt de zon.
's Ochtends werden we wakker van de zon op ons hoofd, vegen het condens van het raampje en... zien de gletcher! Dat is wel heel gaaf! Naar Fox glacier gelopen, het is overweldigend mooi. Ongelovelijk dat dat ijs er al zo lang ligt en zoveel impact heeft gehad op de omgeving. En ongelovelijk dat direct naast het ijs regenwoud is...
Daarna rondom Lake Mathison gewandeld. Was ook erg mooi. Normaal weerspiegelt dit meer de bergen, maar dit keer stond er teveel wind. Evengoed mooi.
Op naar Frans Josef (Sisi van Bert Visser?!) over kronkelende, steile bergpassen en door het regenwoud! Go Morrison!
In Frans Josef een camping middenin het regenwoud. 's Avonds naar de bar, een 'kunstwerkje' voor Marita gemaakt, biertje gedronken, meegedaan met 'paper, scissors, stone'-competition. Lachen natuurlijk . Stage names: "Assface" en "You Suck" (vanwege stofzuiger op mijn T-shirt) Helaas niet gewonnen...
De volgende dag doorgereden over de geweldig mooie Arthurs Pass. Onderweg bijna geen campings, dus we reden alsmaar verder (in de regen ja!) Uiteindelijk bij een Hotel/Pub in Baeley op de parkeerplaats overnacht. Pasta gegeten in van, ging even mis met de pasta-saus. Van de achterbank geschraapt; smaakte nog prima! (onzin natuurlijk, Fie weigerde dit te eten) Stroompie, kacheltje; ons hoor je niet klagen! "Zachtjes tikt de regen tegen 't zolderraam, glimlach van de eenzaamheid..."
Vandaag is het weer stralend weer en zijn we 20 km verder op een backpackers-resort beland. Hier valt ff meer te beleven :) Straks ff lekker hiken, vanavond steakje op BBQ eten en vanavond of morgenochtend komen Sietse en Maaike (uit Queenstown) ons opzoeken! Gezellig!!
Oja, het foto's oploaden lukt niet erg onderweg, op Daan zijn hyves staan er wel al wat. Als we weer bij Marita zijn, zullen we weer ff wat meer foto's op de reislogger zetten.

Het lezen van jullie verslag is al genieten. Zie alles voor me.
mjmsmed Kus Will
Allereerst, Loes en Maria hebben de expo goed verzorgd, je werken hingen mooi! Loes en Maria waren ook ter plaatse toen Monja en ik kwamen kijken. Was erg gezellig. Jullie hebben vast al meer gehoord van Loes mbt de andere dagen.
Het is hier nu ook s-weer. Morgen willen we naar sprookjeswonderland met mam en Monja en Michelle dus hoop dat het mooi weer wordt! (niet tegen Michelle vertellen want het is een verrassing!).
Super jullie verhalen! Het is echt een prachtig land he. A-pas was dus goed te doen, dat scheelt anders moet je wel heel veel omrijden denk ik.
Blijf lekker genieten, de regen waait zo weer over...en als het zonnetje schijnt is het meteen heerlijk toch?
Liefs Maartje
Wat hebben jullie al een hoop gezien.. Wauw, geniet!!
Dikke kus Trisha
Deze reis is nu al geslaagd,als ik jullie website bekijk. Bedankt voor je email.
Dit maak je maar eenmaal in je leven mee, dus genieten jullie maar.
Groetjes van M.Wurmbauer.