More QT!
18 oktober 2009 - Wanaka, Nieuw-Zeeland
More Queenstown!!
Wel eens gehoord vanFrisbee- Golf! hahaaaa!
in QT kan je dit doen in het park, een heuze 18 holes baan! heerlijk in het zonnetje met je frisbee het park door... Toch nog wel vrij actief ook eigelijk!
In QT een aantal goeie leuke campings waar een groot aantal campertjes en busjes af en aan rijden. Bijna allemaal gehuurd though.. (google: wicked campervans of JUCY campers etc etc etc)
We voelen ons hierdoor erg speciaal met ons gekochte bussie. wat een ding!
Leuk om sietse weer te zien. Die zit hier helemaal op zijn plek en kent net als in Bergen uiteraard IEDEREEN! haha! hij is hier druk aan het werk en wist ons evengoed na een hapje stampot op de camping alles ins en outs en kroegen en hikes en activiteiten te noemen die de moeite waard zijn. dikke prima!
nog een paar nederlandse mensen ontmoet en bij 1 van de 2 meiden, op haar afscheids kaasfondue feestje mogen zijn. Daarna de kroeg in. Waaronder Theepotje drinken! (heus theepotje met allerlei drank erin! top idee!)
Ook nog lekker gehiked de bergen in! (Ben Lomond) end lopen en even de mountain bike parcours bekeken. Waarschijnlijk is Schoorl er niks bij! een afdaling van bijna 10 km en alleen maar 15 graden naar beneden! man! geen half werk!
Zeer voldaan richting het park. Hangmat opgehangen in het zonnetje, wijntje erbij, chocolaatje erbij... Uitzicht op het meer en QT en de 2de Frisbee-Golf hole.... even ontspannen...
Hoop live muziek en een heerlijke vrije studenten sfeer.. Alle backpackers werken overdag ergens in een winkels of als schilde oid, en s'avonds allemaal weer naar de kroeg..
Het is nu net na het ski seizoen dus gaan er ook weer een hoop mensen naar huis dus veel afscheids feestjes etc. (niet van/voor ons hoor)
Toen naar Wanaka!
na een katerig opstaan met koffie, even langs de Selvation Army voor een jogging broek, cd van Michael Bolton, italiaans kinderboekje en nog een 'hoe leer ik omgaan met YOGA. Nog even internetten bij Sietse in de straat, want daar konden we het signaal oppikken, en hoppa, op weg naar Wanaka! over een een B-weg omhoog door de bergen waar Morrison af en toe even hijgde en pufde, een wildpoeperij-tje, kletsie met Bill die met zijn mountainbike omhoog reed en tegelijk zijn 67 jarrige jubileum had.. (?) kwamen we na 2 uurtjes rijden aan in een van de mooiste ski gebieden ter wereld (zo bleek).. en wauw wat was het mooi!
We gingen hierheen vanwege een festival dat er komend weekend zou zijn!
Met taart eet competities, wheelie-bin race (grijze bakken), CIRCUS, kartonnen bootjes varen en natuurlijk live muziek! (TAHUNA BREAKS) tegek! Ook uiteraard leuke kroegjes etc.
Een must do zo zei de Lonely Planet, Cinema Paradiso! En wel waarom???
Er zou een openlucht bios zijn maar vanwege het weer ging het niet door.. (grande pleurer) dan maar gewoon naar de bios!
Er draaide 1 film, District 9 welteverstaan. beetje sci-fi maar top. Bij het betreden van de zaal ziet men: een volkswagen kever, vliegtuig stoelen, louge seats, love seats, gewone bios stoelen, grote kussens, enorm relaxte mogelijkheden om uitzonderlijk fijn de getoonde film te absorberen...met een lekker vers getapt pilsje en home-made ice cream, of wijntje, ook nog eens onder het genot van een versbereide pizza die ze komen brengen.. heurlijk..
Hierna zeer voldaan terug gekomen op de camping, hoorde wij muziek vanuit de naast de camping gelegen rugby cantine.. Dus daar nog even langsgelopen.
Dit bleek een private party te zijn.. We stonden al bijna bij de bar!! verdee! maar hee, daar was FERG, de vader van de jarige die wij buiten troffen. Even een kletsie en een pilsje gedaan. Her en der wat tips over de omgeving die wij de volgende dag zouden opvolgen.
Lekker vroeg op en richting Mount Aspiring! Een auto rit over een onverharde weg van 35 km! Net iets voor ons. Tussen de koeien, schapen en herten door, diepe plassen en soms zelfs riviertjes, kwamen wij uiteindelijk op onze bestemming uit... Een prachtig mooie omgeving met uitzichten... onbeschrijvelijk! Je kon de sneeuw bijna proeven!!
Wel een avontuur, want als er iets gebeurd, lekker band oid, je bent echt in de middle of now where! Morrison hield zich prima en verbaasde ons zelfs met welk gemak hij alle obstakels trotseerde en ons tegelijkertijd droog en warm hield met de ingebouwde verwarming!!!!!!(techniek staat voor niks)
Thuisgekomen een heerlijk chill de bill middagje met een filmpje en heurlijke pannekoeken.
Morgen gaan we waarschijnlijk richting de west kust en dan halverwege weer even terug langs Christchurch voor de BDAY van Marita!!

en die frisbee velden zouden ze hier ook aan moeten leggen :)
ik heb me vandaag uitgesloofd tijdens de halve marathon van Amsterdam, dus ook behoorlijk wat inspanning gehad!
liefs!
Een manier om geld te verdienen is over deze fantastische reis een boek te schrijven, is wel aan je toevertrouwd. Ik wens je nog een heerlijke tijd.
Groeten van M.Wurmbauer.
Er is een schrijver aan je verloren gegaan. Als jullie terug komen kan je geld verdienen door een boek over jullie reis te schrijven.
Groetjes en nog veel reisplezier.
M.Wurmbauer
wat een superreis zijn jullie aan het maken zeg!
Ik volg jullie vanaf het begin al hoor.
En Daan ik vind het leuk om te horen dat je ons
(mij) toch wel een beetje mist!
Hier is het kouder aan het worden, er zijn nog steeds veel kinderen. Ik denk dat de kinderen jou ook wel missen want Marja is even uit de roulatie en dus veel invallers op de groep.
Op kantoor nog steeds lekker druk.
Maar geniet nog verder en ik blijf jullie volgen.
Liefs Carla
Nou Sophie, de expositie is hier volop gaande hoor en dat gaat dus gewoon door hier...khoop dat je iets mag verkopen, kan je weer lekker verder genieten ...man, i'm jealous ;)
x Buuf
Ik zeg, blijven doen! Ben nu al benieuwd naar de foto's!
X