Wet en wild!
13 april 2010 - Phnom Penh, Cambodja
Lieve Mensen,
jullie zullen je wel afvragen hoe het met ons gaat? Tenminste, dat hopen we... Voor ons is het een enorme hectische week geweest en uiteindelijk hebben we nu zelf weer de touwtjes in handen! heerlijk gevoel! Vandaag de exit visa stempel in onze UK paspoorten en zielsgelukkig in de kluis gedaan! Heerlijk, we mogen het land weer uit. Ook net op tijd want het hele land is in de Kerst stemming! (hier nieuw jaar maar soort gelijk!) Alle winkels dicht, vlaggen uit en feest! Alcohol voornamelijk!
Via Hans, onze Nederlandse collega weldoener, Geert is net naar huis gegaan helaas, (lees vorige blogs) kunnen we eindelijk weer bij onze centjes en ook jullie centjes!
De gulle giften van deze en gene kunnen we nu eindelijk weer bij de kids brengen! Dat hebben we vandaag gedaan! We hebben alle kids die nu nog op de boerderij zijn, die geen fam hebben, opgehaald met 2 tuktuks en we zijn naar het zwembad/ waterpark gegaan! Met 20 in totaal, vervoer, lunch, hotdogs, koekjes, vers fruit, entree, cola en ijs, hadden wij allen, wij ook ja, een heerlijke dag! Zo fantastisch die blijde gezichtjes! We hoorden dat ze hier vorig jaar ook waren geweest, 1 keer per jaar dus, omdat andere vrijwilligers hen meegenomen hadden! 1 keer per jaar!!! Terwijl het 40 graden is! Wij hebben de zee of zwembad! Zo heerlijk vonden ze het! De hele dag rennen en vliegen en alle glijbanen doen! Enorm! Dankzij jullie was dit mogelijk!
Wij zelf hebben behoorlijk in ons eigen budget moeten wroeten vanwege de paspoorten, visa, etc etc! Nu konden we eindelijk weer voor de kids wat doen! Na de tandpasta, speeltejs, ballen en zeep, maandverband en meer, was het heerlijk om nu weer door te kunnen gaan met zulk heerlijks! De kids hadden wel vernomen dat er iets aan de hand was met ons, vanwege de vele uren op het politie bureau, immigratie en ambassade, hebben we 3 dagen geen les kunnen geven of aanwezig kunnen zijn op de boerderij... Maar zelfs zij zijn blij dat het allemaal weer goed is en dat we er weer zijn.... ondanks dat ze niet eens begrijpen wat er gebeurd is... Fijn!
Ook al jullie reacties en steun wordt enorm gewaardeerd! En niet alleen door ons zoals je ziet.... Een fantastische dag! Dank jullie wel, ook namens de kids!
Van de week gaan we met Hans mee naar een van de ziekenhuizen waar hij werkt. Het masseren van termische patienten lijkt ons erg interessant en misschien kunnen we zelf ook daar iets bijdragen. Op wat voor manier dan ook. Wat moeten we in godsnaam met 10 dagen vakantie! Blij als we iets kunnen doen! Hans heeft ons erg geholpen en via hem kunnen we nu weer bij onze en jullie centjes dus zijn we gister uit eten geweest met hem. Het was heerijk. Zoveel ervaring en zo enorm veel verhalen... Hij zou een boek moeten schrijven... Van toneel tot HIV patienten, Amsterdam tot reisleider... ongelofelijk! een prachtig en inspirerend persoon...
Anyway, we zijn blij nu en morgen begint hier het grote feest! Geen idee wat we verwachten moeten. We hebben nieuwe paspoorten (ook al zijn ze engels), we mogen het land weer uit, tickets zijn allemaal geboekt, we hebben weer geld en goede moed! Alleen een beetje tekort aan papier aan onze schijtlint dispenser.... (wc papier aan de hanger) Dit door een kleine vlaag van waterige substanties.... Verder zielsgelukkig en stiekem de dagen aftellend,
willen wij,
Sophie en Daan, jullie erg bedanken en alvast een dikke kus geven!
Wat een wereld!
Gaan jullie mee verdwalen? Wij weten de weg..........

Wat een belevenis, hier wordt geschiedenis geschreven! Kus us dus
watergelukkig nieuwjaar daar, en tot zomer 2011 (misschien)