happy newyear!

2 januari 2010 - Lyttelton, Nieuw-Zeeland

Het Nieuwe jaar!

Ons plan was om oudejaar avond naar het plein in Christchurch te gaan vieren.
In de krant en op internet stond namelijk dat afgelopen jaren er zo'n tien tot vijftien duizend mensen aanwezig waren. Dan moet er toch wel een beetje en feestje zijn toch? En, er kwam een ABBA cover band! Happa! prima dus! haha. Het eind van de avond zou black velvet het afsluiten.
Klein puntje toch wel, een totale alcohol ban! Op het plein! Dat wordt een lange avond dachten wij nog... Niet getreurd! Camel bags in de rugtassen (een soort water zakken voor als je gaat wandelen) eentje met wodka en eentje met witte wijn!

Maar goed,
Met het busje naar christchurch dus. Nu alleen nog een beetje een knap plekkie vinden om te overnachten..
Een paar rondjes gereden en net buiten het centrum op een industrie gebied zagen we meerdere busjes staan dus dat werd hem.
Tas vol met drankjes, en richting het plein. Cathedral Square! Daar moest het immers allemaal gebeuren!
Alle exits van het plein werden 'bewaakt' door anti alcohol liefhebbers die graag willen werken op avonden zoals deze.
Uiteraard kwam de vraag of wij iets van alcohol bij ons hadden.. We hadden al een tactiek afgesproken dus niks aan de hand..
"O, is het alcoholvrij? we hebben 1 biertje bij ons, we gooien hem direct weg".. Hierdoor werden wij beloont voor onze eerlijkheid en verder niet gecontroleerd..
Prima dus!
De security hield het plein goed in de gaten maar aan ons hadden ze een slechte..
ABBA Cover band time!
En daar waren ze, het feest kon beginnen! De welbekende liedjes werden gedaan en hier en daar begonnen er al mensen te dansen! De band wist het publiek op te zwepen tot ongekende hoogtes! Heerlijk lopen meeswingen en genieten van de megafoute performance.
De sfeer was erg gemoedelijk en rustig maar toch gezellig! Wij vermaakten ons in ieder geval prima! (drinkje drankje slikje slokje)
Alleen op een gegeven moment kwam er een enorme zure geur voorbij drijven... Het bleek om een grote. ronde, warme, verse kots plakkaat te gaan! Kun je nagaan, zelfs van limonade en andere alcohol vrije versnaperingen kan je dus gigantische zure schade aanrichten.. Het mocht de pret niet drukken natuurlijk!
Zelfs niet dat de gitarist niet echt speelde, net als de man op het keyboard. zie filmpje...
Er werd op een gegeven ogenblik ook nog medegedeeld dat het gehele plein rookvrij was!!! Kwam er nog eens even bij! Nouja..
Rond half twaalf kwamen we Matte, koert, ome Gerrit en tante Annie tegen! Ondanks de jetlag waren die ook op het plein aanwezig. Ze waren in de ochtend aangekomen namelijk.
Het plein was al behoorlijk vol gestroomd en de BlackVelvet band zorgde voor een leuke vrolijke sfeer!
Om 12 uur was er vuurwerk! Beste wensen hier en daar natuurlijk, de videocamera om het vast te leggen.. alleen ging er even iets mis met het klepje van de lens en toen dat 1 minuut later verholpen was, was het vuurwerk over en sluiten... En klaar!.. Nouja, de kroeg maar in met Matte en fam.
Lekker nog een aantal pilserijtjes gedaan en toen toch maar op huis aan.. Welke kant op ook weer?
Toen opeens, belde Loes! Ze heeft de baan bij IStore!! Vet goed! Lekker even gekletst en toen waren we onderhand al bijna bij de bus.
Een hoop Sms-en al van iedereen thuis, nog even een beetje limonade en Daan gooit zijn shag over het hek want hij stopt er mee! En tot nu toe gaat dat goed!

Nieuwjaarsdag (35 graden) eerst nog ff skypen met NL en toen lekker naar het strand met de brabo's en Mark. Nieuwjaarsduikje gedaan... Blijft gek hoor, zo ver zijn met Oud en nieuw!

Wensen iedereen een heel mooi 2010 met veel (glim)lachen en gezondheid en we hopen dat al je (of een aantal) dromen uit mogen komen!

ps. Nieuw stukkie op http://www.wereldeditie.nl

1. Saskia:
    2 januari 2010
    Weer even helemaal bij gelezen! met al die feesten hebben jullie goed afscheid genomen van het oude jaar. Nu de start van een nieuw jaar met hopelijk net zo veel plezier, nieuwe ervaringen en geluk.

Geniet er van.
  2. Jaap en Irma:
    2 januari 2010
    Het ziet er weer fantastisch uit. En......... Abba, tja wat wil je meer. Moet je tante Anne laten weten. Is er gek van! Leuke foto's en..... jullie foto stond in de Alkmaarsche Courant vandaag. Het leukste onderschrift in tijden heb ik gelezen want het zei "een foto van Sophie en Jaap uit Alkmaar".
    Hartstikke leuk. Dank je wel Sophie! We bewaren het wel. En wat geweldig voor Loesepoes. Allemaal leuke dingen bij het begin van 2010. dikke kus, us dus.
  3. Gitta:
    3 januari 2010
    Wij gaan de krant inlijsten! Zien het nu net staan...
    Happy new year!

Dikke kus,

Gitta Jochem en Floortje
  4. daan:
    4 januari 2010
  5. Patricia:
    4 januari 2010
    Ik docht, zou ik nauwers een berichie in ut Volledams doen? In toe ik ut docht dane me vingers al tikke. Wiste jelui al dat ik gewoan elleke dag ier ff kijke doen? Krijg geniens de kans om jelui te misse want ik zien jelui gewoan elleke dag. Erug andig niet? 'k Must allineg wet mear wet achter laete. Ier laat een pak sniew van pakweg 25 cm. In sniewballe gooie is een faist naturluk. Moar dat wil niet zeige dat ik niet mit jului zou wille ruile. Weet jij oe lekker ff bakke in de son. Ier worre we langzamerand deurzichtig, weet je. Nou, geniet en de mazzel.
  6. will:
    5 januari 2010
    Lieve Sophie en Daan

Weer een heerlijk verslag wat genieten jullie daar toch.
    Leuk hoor de foto in het NH Dagblad.
    mjvmsmedh Kus Will