ik was jarig!

18 september 2009 - Vancouver, Canada

Afgelopen maandag was ik voor het eerst in het buitenland jarig  (Texel niet meegerekend). Daan en ik wilden graag op een mooie camping staan om dit heugelijke feit te vieren....Dat was nog niet zo gemakkelijk. Uiteindelijk een camping gevonden aan de Thompson rivier met springende zalmen.... Eenidyllisch plekje (als je de treinrailsen en autoweg aan beide kanten wegdenkt)

Mijn eerste kado was een viertal beren aan de overkant van de rivier! Tijdens het eten zag Daan ze opeens. Geweldig! (ook geweldig dat er een rivier tussen zat) Bij het kampvuur 's avonds mijn kadootjes opengemaakt; ik voelde me helemaal jarig!

De volgende dag toch maar op zoek naar een plek waar ietsjes meer te beleven viel. Bij een truckerscafe gestopt en daar taart gegeten. Ik kreeg er zelfs een kaarsje in! hahaha. Daarna even skypen achter het cafe met mijn familie (daar was draadloos internet). Wat is het toch bijzonder dat je in de middle of nowhere kunt Skypen met je laptop.

Doorgereden naar Hope. Daar hoopten we op een leuke camping (waren inmiddels al een paar uur onderweg) en hebben er een gevonden! Even het stadje in voor wat biertjes (was de vorige avond opgegaan) en de DollarStore (= een soort action, gaan we graag heen natuurlijk). Op zoek naar een pub om een verjaardagsborrel te doen, kwamen we langs een bordje met "pannekoekenrestaurant"! Daar wilden we wel heen natuurlijk! Echte pannekoeken hadden ze niet, maar wel ' crepes'  (als je dat op zijn frans uitspreekt hier -krep- krijg je heel wat anders op je bord...) Heel lekker gesmuld. Natuurlijk had ik even aan de serveerster verteld dat ik jarig was (is erg grappig om door vreemden gefeliciteerd te worden) en we kregen nog een enorm stuk chocoladetaart met vanille ijs toe! Vol...!

We wilden graag naar de bios maar die was dicht, dus maar een DVD gehuurd, de achterbank van de auto leegeruimd. Chips en drinken klaargezet, slingers in de auto, slaapzakkie erbij en wachten tot het donker is....: onze eigen drive in bioscoop! haha! Een hele mooie film gezien: Australia. Halverwege de film raakte de accu van de laptop leeg, dus toen zijn we verhuisd naar de "shelter", das een soort afdakkie waar je kunt eten als het regent. Stekker van de koelkast er stiekem uitgehaald en laptop ingeplugd:)

Dan heb ik het nog niet eens gehad over alle krabbels en mailjes! Bedankt allemaal! Ik was echt jarig :)

Gisteren zijn we aangekomen bij Matthijs in Vancouver en ook daar had ik nog verjaardagspost, echt leuk!

3 Reacties

  1. Tineke:
    18 september 2009
    Hee Lieffies!!!

    Wat leuk om te lezen dat je z'n leuke verjaardag hebt gehad en toch zo verwend bent! Jullie maken allemaal weer leuke dingen mee, ben nu al jaloers ;-)

    Moppies geniet nog lekker en een dikke smakkert

    xxx 10ieeeeeeeeeeeee
  2. Moos:
    19 september 2009
    He meis nog van harte met je verjaardag.
  3. Hanna:
    20 september 2009
    Klinkt als een topverjaardag :)