queenstown

13 oktober 2009 - Queenstown, Nieuw-Zeeland

G'day, even een berichtje vanuit Queenstown! Hier gaat het allemaal nog steeds prima. We genieten met volle teugen. NZ is echt geweldig mooi, prachtige landschappen, besneeuwde bergtoppen... Echt immens. Gezellig mensen ook, niet geheel onbelangrijk :) Hier in QT zit Sietse, een vriend van Daan van Bergen. Toen we aankwamen eergister een hapje gegeten met hem en op een feestje bij iemand thuis beland... Van wie precies was niemand echt duidelijk, dat is normaal hier: als je hoort van een feestje, neem je je eigen biertjes mee en ga je heen. Hier in QT zijn veel 'tijdelijke' bewoners; backpackers enzo. Iedereen is heel sociaal en komt naar je toe voor een praatje. Gezellig hoor.

We maken allerlei plannen, en we wijzigen ze net zo hard weer. We kijken elke dag naar het weerbericht en bedenken dan welke kant we op gaan. Het fijne aan NZ is dat er allerlei weggetjes zijn dus dat je ook zo door kan steken naar de andere kant.  T weekend willen we in Wanaka zijn, want daar is een groot festival met carnaval en muziek enzo. Die week erop eigenlijk wel weer naar QT want daar is een Jazzfestival aan de gang... We zien wel.

We genieten van ons campertje en de plekjes waar we zijn. Je kan hier echt vanalles doen; bungee, skydive, jetboat, etc. Gisteren hebben wij de "luge" gedaan hier; de berg op met een gondel, en naar beneden met een soort kart (zonder motor), geeft iets minder een adrenalinekick dan bungee, maar toch leuk en erg gelachen.

Van de week in Dunedin naar de chocoladefabriek van Cadbury geweest, mmmm! De proefchocolaatjes waren uiteraard bij de introductiefilm (10 min) als op....
Ook naar de Art Galery geweest, met oude en nieuwe kunst, ook videokunst, heel interessant. We doen genoeg inspiratie op, al snappen we de contemporary Art niet altijd. Er lag zelfs een propje op de grond met als titel: "Propje A4 papier". Wel humor, maar waarom dat dan kunst is en in een museum hangt...? De musea zijn hier in NZ allemaal gratis, dat is natuurlijk mooi meegenomen!

Vandaag eigenlijk de eerste dag echt regen. Dat is een beetje jammer want we wilden hiken. Maarja, dan gaan we toch wat anders doen?! Indoor minigolfen ofzo... straks ff kijken.

Met ons afscheidsfeest hebben we velerlei centjes gekregen (nogmaals dank!), we zouden daarvan ook een skydive of bungeejump of iets dergelijks kunnen doen.... Als Daan durft......

6 Reacties

  1. Jaap en Irma:
    14 oktober 2009
    Darlings, love to heare the museums visits and how wonderful een propje A-4 can be. Check our mail en we zijn blij met jullie berichten. Luf us dus
  2. Maria:
    14 oktober 2009
    Jeetje, QT...doet me terugdenken...topplek he?! Toen ik een foto nam, vond ik de achtergrond met die prachtige natuur zo onwerkelijk..zo onecht ofzo...het is zo onwaarschijnlijk mooi dat NZ...jeetje..wish i was there with you quys...enjoy!
    x Maria
  3. Daniel Leering:
    14 oktober 2009
    Hey lieverds,

    klinkt allemaal heel leuk en gezellig bij jullie!! Zo te lezen hebben jullie het helemaal naar jullie zin. Echt super hoor...
    De foto's zijn ook helemaal top. Gaaf!!

    Geniet er lekker van en heel veel plezier!

    XXX Daan
  4. els:
    14 oktober 2009
    hadie allebei....heerlijk om jullie te zien en te lezen dat jullie zo genieten. Schitterende bus hebben jullie!
    Ik mis jullie wel maar ik hou me flink, snik snik snik.
    veel liefs els
  5. Tineke:
    15 oktober 2009
    Els ik zal je zondag wel even troosten, hoop dat de ballen je gunstig staan ;-) neem je vader en moeders ook mee??

    Moppies mooie verhalen weer, mis jullie, zal als ik bij moeders ben eens kijken of jullie op de skype zitten! Mijn comp komt nl uit het jaar 0 en daar is skypen niet mogelijk!

    Verder hebben we vrijdag een openingsfeestje van de expositie, ben benieuwd!

    Tot snel

    XX 10ieee
  6. Tineke:
    16 oktober 2009
    Check de flessenpost uit Bergen!

    Kus